Els criteris d'organització de les activitas es basarà en la continuïtat d'aprenentatges.
Activitats d'avaluació inicial
1. Ambientar inicialment l’aula i progressivament l’escola amb imatges d’aliments.
2. ”Jaume el botiguer”; representació de titelles: presentació del nostre botiguer (en Jaume), a qui anirem a fer compres: pa, embotit, fruita, verdures per elaboració d’entrepans.
3. Què portem per (esmorzar i berenar): partir de quins aliments porten els infants i la seva procedència. (Comparació del què porten amb el què han sentit - d’en Jaume- a la representació de titelles).
4. Taller de presentació de fruits i fruites de temporada: observació, manipulació, experimentació i posterior ingesta dels mateixos.
5. Cantar una cançó: on a la lletra hi apareixen diferents noms de fruites i verdures. “ set pometes te el pomer, Un ou fa la gallina, la vaca lechera”.
6. Explicar un conte: el conte audiovisual de "els regals d'en Quimet" .
7. Conèixer els aliments i les seves propietats a través de les TIC (joc interactiu).
8. Parlem de la piràmide alimentària: presentem els aliments de la piràmide alimentària amb un projector i fem tertúlia amb els infants.
9. Aliments del Món: demanarem a les famílies que portin dos aliments típics del seu lloc de procedència amb dues imatges impreses, i amb una petita descripció de : Quin aliment és, quines propietats té, com es cuina, etc , els hi presentarem als nens i deixarem que els toquin , olorin.. i farem que cada nen sigui el protagonista del seu aliment, explicant el que els hi han explicat els pares..
10. Menjars, begudes i dolços catalans. Activitat en PDI sobre alimentació autòctona.
Activitats de desenvolupament
11. Anem a comprar; cada dia un grup d'infants anirà a comprar a la botiga d'en Jaume i al forn (embotits i pa del dia), juntament amb una educadora, per elaborar els entrepans i la preparació prèvia de la fruita.
12. Preparem l’esmorzar; el mateix grup d’infants que va a comprar cada matí, ajuda a l’educadora a fer l’esmorzar per tots els infants.
13. Estampem: Estampar amb fruites i verdures, pintar amb xocolata o cacau o treballs plàstics aprofitant aliments.
14. Experimentem: Experimentar amb pasta cuita, manipular aliments, plantant llenties, jugant amb fruites i verdures, amb xocolata..
.
15. La farina: explicarem als infants quins aliments porten farina (pa, galetes...) i de on surt la farina (espiga) .
16. On va cada aliment ? Tenim els aliments bàsics de la piràmide alimentaria (cereals, verdures, fruites..) en fitxes grans i un mural a la paret en forma de piràmide, amb l’ajuda dels infants hem d’anar col•locant on va cadascun.
17. Pintem fruites i verdures: se’ls dona als infants dibuixos de fruites i verdures i ells han de pintar amb el color que creguin convenient. Aprofitem per recordar el nom dels aliments.
18. Experimentació amb làctics : tastar diferents productes làctics ( iogurts, formatge, llet ) i explicar el seu procés
19. Taller de cuina: fem brotxetes de fruita.
20. Taller de cuina: fem galetes casolanes.
21. Dibuixem amb Llegums Secs- Fem manualitats amb plastilina i llegums secs ( cigrons - llenties - mongetes blanques, mongetes vermelles. faves... etc) : Farem un mural amb pintures de diferents colors , dibuixos de diferents aliments prèviament retallats i decorats amb un collage de llegums, i altres materials.
22. Treballarem el Volum amb els aliments, cada nen farà un pastis de Fang, decorat amb diferents aliments.. arròs, llenties.. pèsols,.. sucre.. fruita seca.. etc i fent un Ou de Mona amb ous bullits decorats amb pintura de dit.
23. Les fruites. Activitats a la pissarra digital sobre les diferents fruites en la plataforma Jclic ( puzles, reconeixement de fruites,...).
Activitats de síntesi
24. Quin gust té? És posar diferents aliments als plats (sucre, sal, tomàquet, pomes...) i els infants amb els ulls tancats han d’endevinar quin aliment és.
25. Preparar un berenar pels pares: amb l’ajuda dels infants és preparar un berenar composat de fruita (brotxetes), sucs, i pa amb tomàquet.
26. Volem pa amb oli! Activitat amb la pissarra digital ( procedència vegetal o animal dels aliments, noms dels aliments, pautes d’alimentació saludable.)
27. Piràmide Alimentaria 2: Posarem al abast dels nens diferents fotografies de diversos aliments i els donarem a escollir llibrement, on creuen que s’han de posar a la piràmide Alimentaria. Desprès avaluarem com han quedat els aliments posicionats a la mateixa, i comentarem entre tots els que estan posats de forma correcte i els que no.
28. Què es què? : Posarem diferents cistellets , amb una fotografia de llegums, un altra amb foto de verdures, i un altra amb una foto de fruita. Després posarem al abast dels nens, diferents cistellets amb les pròpies llegums, fruites i verdures barrejades, perquè ells mateixos puguin posar-les en els cistellets amb les fotos corresponents.
29. Rotllana de la vida saludable: Ens asseurem amb els nens en rotllana per parlar del que hem après del la alimentació saludable i vida sana en general. Els hi farem preguntes per motivar-los a expressar les seves emocions respecte als diferents aliments..quins els hi agraden, quins no, quins els hi fan a casa les seves famílies.. etc. Potenciarem l’expressió de les vivències pròpies dels infants.
30. Bingo del Aliments: repartirem entre els nens cartolines amb 6/9 dibuixos/fotos de diferents aliments, fruites i verdures , llegums.. i fitxes de diferents colors que serviran per posar a sobre dels dibuixos. Finalment anirem mostrant al nen les fotos del aliments i ells aniran omplint les seves cartolines de fitxes..Guanya el que abans ompli la cartolina de fitxes.
Esperem que us agradin i us animeu a fer-les.
Petits Golafres
No hay comentarios:
Publicar un comentario