martes, 19 de mayo de 2015


ACTIVITAT DESENVOLUPAMENT - DIBUIXEM AMB LLEGUMS SECS.  


                                                                     
                                                                            

EDAT DELS INFANTS
DURADA
2-3 ANYS
45 MIN

OBJECTIUS D'APRENENTATGE ( tercer nivell de concreció).
·         Dominar progressivament el control i la coordinació óculo-manual a l’hora d’agafar tant els estris per menjar o cuinar com els nous aliments.
·         Millorar la orientació espaial i temporal seguin les activitats proposades al lloc i en el moment en que es designen
·         Aprendre a escoltar als seus companys i educadors/es.
·         Identificar els diferents aliments (llegums)
·         Responsabilitzar-se dels diferents elements que es posen al seu abast i tenir cura dels mateixos.
·         Millorar la seva psicomotricitat fina experimentant amb els diferents aliments, estris de cuina, etc
·          





CONTINGUTS

·         Aprenentatge i relació dels noms amb aliments descoberts
·          Classificació dels objectes segons les seves característiques físiques...
·         Vocabulari corresponent als diferents aliments
·         Reciclatge de diferents materials utilitzats en les activitats.
·         Comprensió de les intencions comunicatives dels adults i infants durant el dia a dia en l'escola.
·         Progressiva utilització de vocabulari i producció de frases amb sentit complert.
·         Acceptació de les normes de comportament establertes.
·         Hàbit d'endreçar objectes utilitzats.
·         Formes socialment establertes en les activitats; dóna’m sisplau, té, espera de torn...
·         Actitud d’ajuda, col•laboració i cooperació a educadores - infants.

ESPAI.
L’activitat es realitzarà a l’aula dels infants on s´hi distribuiran les taules facilitant la tasca en petits grups (les agrupacions es faran en grups de quatre infants segons el nivell maduratiu/edat d’aquests). En la preparació de l’espai haurem de  cobrir les taules i preparar safates amb  les llegums



DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT.
Activitats prèvies:
Un cop arribin, posarem la bata als infants, i deixarem que experimentin amb els elements de les safates; que juguin, toquin, olorin, provin, etc.

Introducció
Farem seure als infants a les taules, que haurem cobert prèviament per tal de no embrutar-les i repartirem pots amb la barreja de cola blanca i aigua i un full dibuix i un pinzell a cada un.
Aleshores, explicarem als infants que hauran de fer un collage (els haurem de definir aquest concepte de manera entenedora) amb  les llegums; potser els hi haurem de mostrar abans què esperem que facin per tal que s’atreveixin a començar. Si no fan el que esperàvem, no passa res; deixem que experimentin!

Desenvolupament
Amb els infants distribuïts en grups de quatre es faran diverses composicions amb les llegums sobre les làmines de dibuix. Les composicions seran lliures. Deixarem als infants manipular i experimentar amb els materials potenciant la creativitat i expressió lliure d’aquests.

Final
Demanarem finalment als infants que ens ajudin a recollir l’aula, que vagin a rentar-se les mans i que pengin la bata. És important que posem el nom de tots els infants participants a cada composició.


RECURSOS NECESSARIS

Recursos humans: hi seran present dos educadors.
 Els recursos materials :
·         Full de dibuix o cartolina
·         Cola blanca diluïda amb aigua
·         Pinzells
·         Llegums seques (llenties grans, mongetes, faves,..)

Opcional:
En cas de fer l’opció de mural hem de disposar d’un gran tros de paper d’embalar i comptar amb una superfície suficient per fer-la servir de suport per a la realització del treball



ADAPTACIONS I NEE ( Necessitats educatives especials).

Podem convertir l’activitat en una acció més col·lectiva si intentem que els infants facin un gran mural. D’aquesta manera podran compartir molt més les seves vivències, descobriments, emocions, ... amb els seus companys.
Per als infants més grans, podem fer una activitat més dirigida si els donem un dibuix que hauran d’omplir amb les llegums.

NEE: A l’aula no hi ha cap nen o nena que requereixi cap adaptació individual de l’activitat. Existeix una petita representació de nacionalitats magrebins i d’Europa de l’est i per tant al llarg de l’activitat es farà molt reforç verbal al llarg d’aquesta.





AVALUACIO DE L'ACTIVITAT I DELS INFANTS.

Els instruments d’avaluació es basaran en l’observació sistemàtica i directa durant el desenvolupament de l’activitat, sobretot sobre els ítems que es relacionen a la taula següent:


1 -Gens ,   2 -Poc ,  3- Suficient  , 4- Bastant ,  5 - Totalment.


GRAELLA D'AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT.


ITEMS
SI
NO
Observacions
L’activitat ha agradat als infants



El temps de l’activitat ha estat correcte i suficient



Els materials i recursos han estat suficients i adequats a l’edat dels infants



La metodologia duta a terme ha sigut l’adequada



La distribució en petits grups ha facilitat que els infants comparteixin el material



L’activitat proposada ha sigut adequada per a treballar la motricitat fina



Les activitats han tingut en compte el nivell maduratiu dels infants



El personal educador ha sigut el suficient





GRAELLA D'AVALUACIÓ DE L'INFANT.


 ITEMS
NEN  1
NEN 2
NEN 3
NEN 4
S’ha mostrat participatiu en les activitats




Sap identificar el nom de les llegums emprades




S’expressa correctament amb el grup d’iguals i amb els educadors.




Utilitza adequadament els estris i materials en la seva manipulació ( pinzell gruixut, llegums, ...)




Recull el material i col·labora endreçant en finalitzar l’activitat




Mostra autonomia en determinades parts de l’activitat











No hay comentarios:

Publicar un comentario