ACTIVITAT DESENVOLUPAMENT - DIBUIXEM AMB LLEGUMS SECS.
EDAT DELS INFANTS
|
DURADA
|
2-3
ANYS
|
45
MIN
|
OBJECTIUS D'APRENENTATGE ( tercer
nivell de concreció).
|
·
Dominar
progressivament el control i la coordinació óculo-manual a l’hora d’agafar
tant els estris per menjar o cuinar com els nous aliments.
·
Millorar la
orientació espaial i temporal seguin les activitats proposades al lloc i en
el moment en que es designen
·
Aprendre a
escoltar als seus companys i educadors/es.
·
Identificar
els diferents aliments (llegums)
·
Responsabilitzar-se
dels diferents elements que es posen al seu abast i tenir cura dels mateixos.
·
Millorar la
seva psicomotricitat fina experimentant amb els diferents aliments, estris de
cuina, etc
·
|
CONTINGUTS
|
·
Aprenentatge
i relació dels noms amb aliments descoberts
·
Classificació dels objectes segons les seves
característiques físiques...
·
Vocabulari
corresponent als diferents aliments
·
Reciclatge
de diferents materials utilitzats en les activitats.
·
Comprensió
de les intencions comunicatives dels adults i infants durant el dia a dia en
l'escola.
·
Progressiva
utilització de vocabulari i producció de frases amb sentit complert.
·
Acceptació
de les normes de comportament establertes.
·
Hàbit
d'endreçar objectes utilitzats.
·
Formes
socialment establertes en les activitats; dóna’m sisplau, té, espera de
torn...
·
Actitud
d’ajuda, col•laboració i cooperació a educadores - infants.
|
ESPAI.
|
L’activitat es realitzarà a l’aula dels infants on s´hi
distribuiran les taules facilitant la tasca en petits grups (les agrupacions
es faran en grups de quatre infants segons el nivell maduratiu/edat
d’aquests). En la preparació de l’espai haurem de cobrir les taules i preparar safates
amb les llegums
|
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT.
|
Activitats prèvies:
Un cop arribin, posarem la bata als infants, i deixarem que
experimentin amb els elements de les safates; que juguin, toquin, olorin,
provin, etc.
Introducció
Farem seure als infants a les taules, que haurem cobert
prèviament per tal de no embrutar-les i repartirem pots amb la barreja de
cola blanca i aigua i un full dibuix i un pinzell a cada un.
Aleshores, explicarem als infants que hauran de fer un collage
(els haurem de definir aquest concepte de manera entenedora) amb les llegums; potser els hi haurem de
mostrar abans què esperem que facin per tal que s’atreveixin a començar. Si
no fan el que esperàvem, no passa res; deixem que experimentin!
Desenvolupament
Amb els infants distribuïts en grups de quatre es faran diverses
composicions amb les llegums sobre les làmines de dibuix. Les composicions
seran lliures. Deixarem als infants manipular i experimentar amb els
materials potenciant la creativitat i expressió lliure d’aquests.
Final
Demanarem
finalment als infants que ens ajudin a recollir l’aula, que vagin a rentar-se
les mans i que pengin la bata. És important que posem el nom de tots els
infants participants a cada composició.
|
RECURSOS
NECESSARIS
|
Recursos humans: hi seran present dos educadors.
Els recursos materials :
·
Full de dibuix o cartolina
·
Cola blanca diluïda amb aigua
·
Pinzells
·
Llegums seques (llenties grans,
mongetes, faves,..)
Opcional:
En cas de fer l’opció de mural hem de disposar d’un gran tros de
paper d’embalar i comptar amb una superfície suficient per fer-la servir de
suport per a la realització del treball
|
ADAPTACIONS I NEE ( Necessitats educatives especials).
|
Podem convertir l’activitat en una acció més col·lectiva si intentem que els infants facin un gran mural. D’aquesta manera podran compartir molt més les seves vivències, descobriments, emocions, ... amb els seus companys.
Per als infants més grans, podem fer una activitat més dirigida
si els donem un dibuix que hauran d’omplir amb les llegums.
NEE: A l’aula no hi ha cap nen o nena que
requereixi cap adaptació individual de l’activitat. Existeix una petita
representació de nacionalitats magrebins i d’Europa de l’est i per tant al
llarg de l’activitat es farà molt reforç verbal al llarg d’aquesta.
|
AVALUACIO DE L'ACTIVITAT I DELS INFANTS.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els instruments d’avaluació es basaran en l’observació sistemàtica i directa durant el desenvolupament de l’activitat, sobretot sobre els ítems que es relacionen a la taula següent: 1 -Gens , 2 -Poc , 3- Suficient , 4- Bastant , 5 - Totalment. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GRAELLA D'AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT.
GRAELLA D'AVALUACIÓ DE L'INFANT.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario