ACTIVITAT 9- ELS ALIMENTS DEL MON
A continuació us exposem una activitat orientada a donar coneixement als mes petits sobre la procedència dels aliments que mengen habitualment els seus companys de classe , experimentar , tastar i on podran participar activament les famílies. Els infants s'ho passaran d'allò més bé, descobrint, experimentant i tastant aquest aliments i el resultat serà una sorpresa per ells i les seves famílies..trobareu més activitats de les que desenvolupem al centre amb els infants clicant sobre l'etiqueta "ACTIVITATS". Com sempre, les vostres aportacions seran molt ben rebudes! Moltes gràcies!!!
EDAT DELS INFANTS
|
DURADA
|
2-3 ANYS
|
40 MIN
|
OBJECTIUS D'APRENENTATGE ( tercer nivell de concreció).
|
· Millorar el seu sentiment d'integració al grup mitjançant la realització de les diferents activitats.
· Augmentar la seva iniciativa a l'hora de participar en les diferents activitats programades.
· Aprendre a escoltar als seus companys i educadors/es.
· Responsabilitzar-se dels diferents elements que es posen al seu abast i tenir cura dels mateixos
|
CONTINGUTS
|
Descoberta d'un mateix:
Aprenentatge i relació dels noms amb aliments descoberts: fruites, verdures, llegums..etc
Actitud d’estima i respecte pels altres.
Descoberta de l'entorn natural i social:
Classificació dels objectes segons les seves característiques físiques: fruites, verdures, llegums…procedència dels aliments... etc.
Respecte i cura pels objectes i/o aliments utilitzats en les activitats.
Intercanvi lingüístic; posar atenció, esperar el torn...
Interpretació d'imatges que acompanyen textos escrits: aliments, animals...
Intercomunicació i llenguatges:
Vocabulari corresponent als diferents aliments; fruites, verdures, llegums…
Iniciativa i interès per participar en situacions de comunicació oral durant el desenvolupament de les activitats.
Expressar les seves vivències i emocions a traves dels aliments.
|
ESPAI.
|
L'espai on es durà a terme l'activitat serà a la pròpia aula de P2- Classe de les fruites.
Aprofitarem les Taules que es situaran al mig amb les cadires al voltant i la resta del espai totalment diàfan. |
DESEMVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT
|
Introducció:
Seurem als nens en rotllana i els explicarem l'activitat que estem a punt de fer.
Els hi recordarem les normes, i els hi preguntarem com es senten, nerviosos.. si tenen ganes de fer-la.. etc.. Els hi comentarem que tots els nens han portat aliments del seu país de procedència o del país de procedència dels seus pares i si recorden el que han portat ¡¡ Però rés més.. es un secret.. desprès ho explicaran.
També els hi recordarem que hi hauran aliments que es podran tastar i d'altres no i que els hi explicarem quins es podran menjar.
Desenvolupament:
Un cop feta la introducció, farem que els nens es situïn al voltant de la taula amb el mural dels aliments, deixarem que els toquin, olorin, experimentin amb ells i deixarem que tastin els aliments que els pares hagin portat cuinats.
Desprès agafarem uns aliments i preguntarem : Qui ha portat això? qué es? i si saben algunes característiques de les que els hi han explicat els pares..
També començarem a preguntar nen per nen, que es el que han portat, si recorda del nom, les seves característiques, alguna anècdota i el que se li passi pel cap quan el veuen, toquen, experimenten, tasten ,, oloren..
Si els agrada el que veuen..el que toquen..
Per últim l'educadora agafa les fitxes dels aliments i una a una anirà explicant qui l'ha portat, les seves característiques, si el poden tastar.. si els hi agrada, etc..
Tots els nens podran expressar el que pensen lliurement, sempre respectant els seus companys i podran intercanviar pensaments, experimentar amb els nous aliments, embrutar-se, i fer servir els 5 sentits per descobrir aquests nous aliments que els hi posem al abast.
Final:
Per terminar, agafarem el mural i el penjarem a la paret de l'entrada de la classe, a baixa alçada i amb les fotos dels nens i els aliments amb les seves fitxes corresponents. D'aquesta manera els pares podran veure com ha quedat i els nens podran explicar als pares el que han fet i experimentat.
Beurem aigua, i Rentarem mans i boca. Seurem als nens en rotllana i finalment els hi preguntarem què els ha semblat l'activitat i els aliments, si els tornarien a menjar, si els hi ha agradat el que han tastat, manipulat, experimentat..etc. Els hi explicarem que ens ha agradat del que han fet , de com s'han comportat.. etc |
RECURSOS NECESSARIS
|
Aliments portats per les famílies.
Fotos i fitxes dels mateixos.
Fotos del nens.
Taules i cadires de la Classe.
Paper per fer el mural - Colors per dibuixar - Cola - bluetak.
Gots, plats i coberts de plàstic per poder tastar els aliments i posar-ne al mural.
Tovallons de paper.
Aigua.
Xinxetes per penjar el mural al final de l'activitat.
|
ADAPTACIONS I NEE ( Necessitats educatives especials).
|
Al·lèrgies i trastorns alimentaris. Tindrem un Llistat dels nens que pateixen algun tipus d'al·lèrgia o trastorn e intentarem evitar els aliments corresponents o situacions que impliquin algun perill per al nen. Demanarem prudència als pares quan portin algun aliment cuinat i que ens diguin de que estan fets.
Col·locarem el mural amb els aliments a la paret de la classe però a una alçada baixa per que els nens també ho puguin veure i ensenyar als pares el que han fet.
NEE: Donat que a la nostra classe tenim nens procedents de famílies immigrants tindrem en consideració, les seves cultures, religions etc per tal de no crear cap situació a l’hora de tastar els aliments que pugui entrar en conflicte amb les seves creences i hàbits d’alimentació.
|
AVALUACIO DE L'ACTIVITAT I DELS INFANTS.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Com Avaluarem: Farem una observació directa, sistemàtica i global durant el desenvolupament de l’activitat. Es realitzarà una graella on s’enregistraran les observacions realitzades i es valoraran en funció d’una escala estimativa. Quan Avaluarem: L’observació es realitzarà durant el desenvolupament de tota l’activitat , des del començament fins al final . L’Avaluació es realitzarà un cop donada l’activitat per finalitzada. 1 -Gens , 2 -Poc , 3- Suficient , 4- Bastant , 5 - Totalment. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GRAELLA D'AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT.
GRAELLA D'AVALUACIÓ DELS INFANTS.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario